فویل آلومینیوم در بسته بندی غذایی

بسته بند مواد غذایی

آیا فویل آلومینیوم به یک ترند در بسته مواد غذایی تبدیل میشود؟

فویل آلومینیومی به عنوان یک جزء مهم در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود و این وظیفه از آن است که محصولات را در برابر عوامل مختلف حفظ کرده و از تغییرات محیطی محافظت نماید. در ادامه، به برخی از نکات مهم در مورد فویل آلومینیومی در بسته‌بندی مواد غذایی پرداخته می‌شود:

  1. حفظ تازگی: فویل آلومینیومی به دلیل خاصیت محکم و مانع از نفوذ هوا، مواد غذایی را در برابر هوا، نور، و رطوبت حفظ می‌کند که این خصوصیات باعث افزایش مدت زمان ماندگاری مواد غذایی می‌شود.
  2. مقاومت در برابر حرارت: فویل آلومینیومی می‌تواند در برابر حرارت مقاومت کند و این ویژگی اهمیت زیادی در بسته‌بندی مواد غذایی با نیاز به حرارت بالا دارد، مانند بسته‌بندی محصولات پخته یا منجمد.
  3. انعطاف‌پذیری:فویل آلومینیومی به دلیل انعطاف‌پذیری خود، می‌تواند به راحتی به شکل‌های مختلف خم شود و این انعطاف‌پذیری در بسته‌بندی محصولات با اشکال و اندازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. مقاومت به نور: فویل آلومینیومی می‌تواند از نفوذ نور جلوگیری کند که این خاصیت در حفظ کیفیت و ویژگی‌های رنگی مواد غذایی تاثیرگذار است.
  5. محافظت از مواد غذایی: فویل آلومینیومی به خوبی از تماس محصولات با بیرون جلوگیری می‌کند و مواد غذایی را از تغییر طعم یا بو مخصوص حفظ می‌کند.
  6. قابل بازیافت:فویل آلومینیومی قابلیت بازیافت دارد که به افزایش پایداری محیطی در دوره حیات محصولات بسته‌بندی کمک می‌کند.

به طور کلی، فویل آلومینیومی در بسته‌بندی مواد غذایی نقش مهمی دارد و با ارائه خصوصیات حفاظتی و انعطاف‌پذیری، به بهبود کیفیت و ماندگاری محصولات غذایی کمک می‌کند.

فویل آلومینیومی  (یا فویل آلومینیوم در آمریکای شمالی؛ معمولاً به طور غیررسمی فویل قلع نامیده می‌شود) آلومینیومی است که از برگ‌های فلزی نازک با ضخامت کمتر از 0.2 میلی‌متر (7.9 میلی‌متر) ساخته می‌شود. معمولاً از گیج‌های نازک‌تر به اندازه 6 میکرون (0.24 میل) نیز استفاده می‌شود. هزاران تن فویل آلومینیومی در سراسر جهان برای محافظت و بسته بندی مواد غذایی، آرایشی و مواد شیمیایی استفاده می شود. در این میان فویل آلومینیوم بیشترین کاربرد را در زمینه بسته بندی مواد غذایی دارد.

کیسه های فویل آلومینیومی به طور گسترده ای در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. ظاهر نقره ای و بافت آنها همیشه جذابیت غیرقابل توضیحی دارد. شاید انسان ها مانند اژدها، چیزهای براق را نیز دوست داشته باشند. هر کس به زیبایی دل دارد. استفاده از فویل آلومینیومی به عنوان کیسه بسته بندی مواد غذایی می تواند طعم، رنگ و دمای غذا را تضمین کند و ماندگاری آن را افزایش دهد. بنابراین، بسیاری از کارخانه های مواد غذایی شروع به استفاده از فویل آلومینیومی به عنوان مواد بسته بندی کرده اند. پس چرا فویل آلومینیومی ماده انتخابی برای بسته بندی مواد غذایی است؟ این البته به ویژگی های منحصر به فرد آن مربوط می شود.

ویژگی های فویل آلومینیومی

وقتی از فویل آلومینیومی به عنوان بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود، می تواند طعم غذا را برای مدت طولانی تری حفظ کند و ماندگاری غذا را طولانی تر کند. تحقق این توابع عمدتاً به ویژگی‌های بازدارندگی بالای فویل آلومینیوم، ویژگی‌های مانع نور، مقاومت در برابر دمای بالا، مقاومت در برابر دمای پایین، مقاومت در برابر روغن، مقاومت در برابر آب، ویژگی‌های غیر سمی و بی مزه و غیره بستگی دارد. به دلیل این ویژگی‌های تقریباً عالی ویژگی ها و مزایا، در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار محبوب است. از آنجایی که فویل آلومینیومی این ویژگی ها و مزایای تقریباً عالی را دارد، در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار محبوب است. در ادامه مشخصات و مزایای 6 فویل آلومینیومی به طور خلاصه بیان شده است.

  • مانع بالا، آنتی اکسیداسیون – می تواند ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهد

خاصیت بازدارندگی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر اکسیداسیون فویل آلومینیومی می‌تواند مواد غذایی را از اکسیژن، بخار آب، لکه‌ها و غیره جدا کند و یک محیط نگهداری عالی برای غذا ایجاد کند. برخی از بسته‌بندی‌های فویل آلومینیومی همچنین یک ماده خشک‌کننده/اکسید کننده اضافه می‌کنند یا از روش‌های بسته‌بندی خلاء یا بسته‌بندی خلاء برای دستیابی به هدف افزایش ماندگاری غذا استفاده می‌کنند.

  • استحکام مکانیکی بالا – مقاومت در برابر ضربه قوی و توانایی سوراخ کردن

فویل آلومینیومی خواص فیزیکی بسیار خوبی دارد، مانند استحکام مکانیکی بالا، مقاومت در برابر ضربه بالا و قابلیت سوراخ شدن قوی، شکستن کیسه مواد غذایی را دشوار می کند و می تواند از مواد غذایی در برابر آسیب های ناشی از عوامل خارجی مانند اکستروژن، ضربه، ارتعاش، محافظت کند. تفاوت دما، و غیره، در نتیجه کاهش تلفات در طول ذخیره سازی، حمل و نقل، و قفسه بندی.

  • سازگاری قوی می تواند با محیط های مختلف سازگار شود

فویل آلومینیومی دارای ویژگی های مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، مقاومت در برابر دمای پایین، مقاومت در برابر روغن، مقاومت در برابر آب و غیره است و می تواند با محیط های مختلف سازگار شود. محیط فرآوری و تولید مواد غذایی تاثیر چندانی بر عملکرد آن ندارد.

  • پردازش آسان  می تواند اکثر نیازهای بسته بندی را برآورده کند

آسان برای پردازش. آلومینیوم نقطه ذوب پایینی دارد و قابلیت آب بندی حرارتی خوبی دارد و شکل دهی آن بسیار آسان است و می توان آن را به هر شکلی مطابق با قالب پردازش کرد. فویل آلومینیومی فرآوری شده دارای انعطاف پذیری عالی است و می توان از آن برای پوشاندن مواد غذایی با اشکال مختلف استفاده کرد. همچنین انجام عملیات سطحی آسان است، مانند فرآیند برجسته سازی می تواند فویل آلومینیومی را زیباتر کرده و مصرف را افزایش دهد.

  • سبک وزن – کاهش هزینه های حمل و نقل و کاهش حجم بسته بندی محصول

ضخامت فویل آلومینیومی بسیار نازک است که می تواند وزن محصول را در حین دستیابی به عملکرد محافظتی به حداقل برساند. بسته بندی سبک می تواند هزینه های حمل و نقل را کاهش دهد و سهولت استفاده را بهبود بخشد.

  • حفاظت از محیط زیست – صرفه جویی در انرژی بدون آلودگی محیط زیست

آلومینیوم عنصر فلزی با بیشترین محتوای در پوسته زمین و سومین ماده رایج با منابع گسترده است. فویل آلومینیوم دارای مقاومت در برابر خوردگی خاص، خواص شیمیایی پایدار و عمر بسته بندی طولانی است. قابل بازیافت و استفاده مجدد است و مصرف انرژی برنامه بازیافت آن تنها 5 درصد از تولید اولیه است. این یک انتخاب اقتصادی و پایدار است. 

فویل آلومینیومی با کاغذ و پلاستیک ترکیب میشود تا یک ماده بسته بندی انعطاف پذیر ترکیبی ساخته شود. به خصوص پس از ترکیب فویل آلومینیومی با پلاستیک و کاغذ، این ماده کامپوزیتی می تواند خواص محافظ فویل آلومینیومی را با استحکام کاغذ و حرارت پذیری پلاستیک ها یکپارچه کند و مقاومت لازم را در برابر بخار آب، هوا، اشعه ماوراء بنفش بیشتر کند. و عملکرد محافظ باکتری ها و غیره، بازار کاربرد فویل آلومینیومی را تا حد زیادی گسترش 

می دهد. 

بسته بندی

محصولات فویل آلومینیوم خالص – ظرف فویل آلومینیومی

فویل آلومینیومی به دلیل شکل پذیری عالی می تواند به هر شکلی در بسته بندی مواد غذایی ظاهر شود. در بین انواع بسته بندی مواد غذایی، ظروف فویل آلومینیومی پرمصرف ترین آنها هستند.

ظرف  فویل آلومینیومی  ظروف غذاخوری پر استفاده است. ضخامت ظرف فویل آلومینیومی به طور کلی بین 0.03 میلی متر ~ 0.20 میلیمتر است که می توان آن را به دو نوع تقسیم کرد: بدون چروک و چروک. همچنین می توان آن را به یک بار مصرف و تکرار تقسیم کرد. ظروف فویل آلومینیومی را اغلب جعبه های ناهار فویل قلع می نامند. مواد اولیه فرآوری آنها عموماً فویل آلومینیوم 3003 یا 8011 است. پس از نورد سرد یا نورد گرم، فویل آلومینیوم به یک محصول بازفرآوری شده با ضخامت یکنواخت، سطح صاف، بدون سوراخ سوزنی، بدون ذرات گرد و غبار و بدون بوی عجیب تبدیل می شود. این فرآیند یک فرآیند تولید مهر زنی سرد یکبار مصرف و تمام اتوماتیک از طریق تجهیزات و قالب های خاص است. ظرف فویل آلومینیومی را می توان مستقیماً روی اجاق گاز گرم کرد و بدون نگرانی از خطر در مایکروویو پخت که راحتی زیادی را برای افراد به ارمغان می آورد.

در عین حال، جعبه های ناهار فویل آلومینیومی نسبت به جعبه های ناهار پلاستیکی سازگارتر با محیط زیست هستند. ترکیب ظرف فویل آلومینیومی آلومینیومی است و میزان بازیابی آلومینیوم بالا است. آلومینیوم را می توان تا 25 بار بازیافت کرد و بازیافت آن آسان است. ظرف فویل آلومینیومی در طول فرآیند بازیافت مواد مضر تولید نمی کند. البته فویل آلومینیومی را می توان در سبک های مختلف بسته بندی محصولات مانند کیسه های فویل آلومینیومی نیز ساخت. 

از این واقعیت می توان دریافت که همه کشورها بارگذاری بیش از حد بسته بندی های پلاستیکی را محدود میکنند، پیدا کردن مواد بسته بندی مواد غذایی جدید یک فرآیند توسعه اجتناب ناپذیر است. فویل آلومینیومی به دلیل ویژگی های عالی خود به سرعت بازار بسته بندی مواد غذایی را اشغال می کند. اگر شما هم میخواهید از فویل آلومینیومی برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید. سپس انتخاب یک تولید کننده حرفه ای فویل آلومینیومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حال حاضر عرضه کنندگان فویل آلومینیوم زیادی در بازار وجود دارد، اما کیفیت فویل آلومینیوم تولید شده توسط تولیدکنندگان مختلف متفاوت است 

جمع بندی:

  جمع بندی:   فویل آلومینیومی به عنوان یک جزء بسیار مهم در بسته‌بندی مواد غذایی نقش اساسی ایفا می‌کند. این جنس، با ارائه ویژگی‌هایی نظیر حفظ تازگی، مقاومت در برابر حرارت، انعطاف‌پذیری، مقاومت به نور، و محافظت از مواد غذایی، به بهبود مدت زمان ماندگاری و کیفیت مواد غذایی کمک می‌کند. همچنین، مقاومت آلومینیوم در برابر نفوذ هوا، رطوبت، و نور، باعث حفظ ویژگی‌های محصولات می‌شود. انعطاف‌پذیری این فویل، بسته‌بندی مواد غذایی با اشکال و اندازه‌های مختلف را ممکن می‌سازد. همچنین، این ماده به عنوان یک مواد قابل بازیافت نیز شناخته می‌شود که به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند. به طور کلی، استفاده از فویل آلومینیومی در بسته‌بندی مواد غذایی بهبود کارایی و ایمنی محصولات را افزایش می‌دهد و به عنوان یک راهکار مؤثر در صنعت بسته‌بندی به شمار می‌رود.

برای ثبت سفارش می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن ثابت: ۰۲۱۲۲۲۱۷۱۷۲- ۰۲۱۲۲۲۱۶۱۶۲

تلفن همراه (واتس آپ): ۰۹۱۲۱۲۶۱۶۵۹

 

 

برای مطالعه بیشتر:

ترفندهای کاربردی با نوار فویل آلومینیومی

کاربردفویل آلومینیوم در زندگی روزمره

مدت زمان ماندگاری غذا با بسته بندی فویل های آلومینیومی

منبع: کارخانه تولید فویل آلومینیوم

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه