ترفندهای کاربردی با نوار فویل آلومینیومی

نوار الومینیوم

نوار فویل آلومینیوم یا نوار مایر یکی دیگر از محصولاتی است که شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فویل آلومینیوم، تولید می کند در ادامه چند ترفند در مورد این محصول را به شما می گوییم.

به عنوان یک مشتقات از فویل آلومینیوم، نوار فویل آلومینیومی که اغلب به عنوان یکی از رایج‌ترین ابزارهای چسبندگی در زندگی روزمره و  مورد استفاده قرار می‌گیرد، ویژگی‌ها و کاربردهای خود را داراست. این مقاله، سه نکته مهم در مورد نوار فویل آلومینیومی را  به طور خلاصه تشریح می‌کنیم. این نکات، مواردی مهم هستند که باید پیش از استفاده از نوار فویل آلومینیومی به عنوان یک ماده چسبنده، در نظر گرفته شوند.

دامنه کاربرد نوار فویل آلومینیومی

نوار فویل آلومینیومی از چسب حساس به فشار با کیفیت بالا، با ویسکوزیته خوب، چسبندگی قوی، ضد پیری و اثرات دیگر ساخته شده است! عملکرد عایق حرارتی بسیار بهبود یافته است و مشخصات (0.05mm-0.08mm) * عرض و طول های مختلف است. نوار فویل آلومینیومی برای کلیه اتصالات کامپوزیت فویل آلومینیومی، آب بندی سوراخ های ناخن عایق و ترمیم آسیب استفاده می شود.

نوار فویل آلومینیومی اصلی ترین ماده خام و کمکی برای تولیدکنندگان یخچال و فریزر است و همچنین یک ماده اولیه ضروری برای بخش های توزیع مواد عایق است. نوار فویل آلومینیومی به طور گسترده در صنایع یخچال، هوا، خودرو، پتروشیمی، پل، هتل، الکترونیک و سایر صنایع استفاده می شود.

نوار فویل آلومینیومی را  می توان در مکان هایی که نیاز به محافظ الکترومغناطیسی در محصولات الکترونیکی مختلف مانند PDA ها، PDP ها، نمایشگرهای LCD، رایانه های نوت بوک و دستگاه های کپی دارد، استفاده کرد. نوار فویل آلومینیومی برای بسته بندی مجرای بخار برای جلوگیری از خروج دما به بیرون استفاده می شود.

یکی از بزرگترین ویژگی های نوار فویل آلومینیومی این است که می تواند سیگنال های الکترومغناطیسی را ایزوله کند و به طور گسترده در زمینه محصولات الکترونیکی استفاده می شود.

به عنوان مثال، ترانسفورماتورها، مانند رایانه های نوت بوک خانگی، و نمایشگرهای LCD رایانه های رومیزی، با نوارهای فویل آلومینیومی در این دستگاه ها پیچیده شده اند تا از سیگنال های الکترومغناطیسی محافظت کنند و انتقال سیگنال های الکترونیکی را تسریع کنند.

به دلیل اثر انزوا بر امواج الکترومغناطیسی، در جلوگیری از آسیب الکترومغناطیسی و محافظت از سلامت انسان نیز نقش دارد.

در تلفن های همراه، ما تمام روز با آن بازی می کنیم، از نوار فویل آلومینیومی نیز برای محافظت از سیگنال های الکترومغناطیسی استفاده می شود.

نوار فویل آلومینیومی نیز عملکرد بسیار قدرتمندی دارد: ضد اشعه ماوراء بنفش و ضد خوردگی.

با این مقاومت، نوار فویل آلومینیومی در بسیاری از محیط های بسیار سخت و خشن نیز مفید است، به ویژه در خطوط لوله نفت و گاز در ساخت و سازهای شهری و ساخت و ساز مسکن و همچنین خطوط لوله حمل و نقل پتروشیمی، نوار فویل آلومینیومی دیده می شود.

نوار فویل آلومینیومی علاوه بر استحکام بالا و خودچسب برای محافظت از این لوله‌ها و سازه‌های برج به‌ویژه استفاده می‌شود و نقطه درخشانی در صنعت است.

همچنان جدا است، گویی که نوار فویل آلومینیومی یک استاد بی‌قلب است، سیگنال‌های الکترومغناطیسی را می‌توان محافظت کرد و پرتوهای فرابنفش نمی‌توانند از آن عبور کنند. غیرقابل تصور است که به عنوان یک نوار، نوار شفاف معمولی در هنگام برخورد با آتش نرم باشد و به سرعت بسوزد. نوعی نوار فویل آلومینیومی وجود دارد که ضد حریق و ضد آتش است.

تولید این نوار فویل آلومینیومی از فناوری بسیار نوآورانه و پیشرفته استفاده می کند. از فویل آلومینیومی، کاغذ آزاد سیلیکونی، پارچه فیبر شیشه ای و یک ماده سطح بالا که با چسب اکریلیک مقاوم در برابر شعله پوشانده شده است، تشکیل شده است. . چنین نوارهای فویل آلومینیومی عموماً در آب بندی و تعمیر سیستم های کانال نفوذ میخ عایق آتش و سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.

 

نوار

نوار فویل آلومینیومی در مقایسه با نوارهای دیگر

تفاوت بین نوار فویل آلومینیومی و نوار معمولی عمدتاً در سه جنبه زیر خلاصه می شود:

  1. مواد پایه نوار فویل آلومینیومی یک صفحه رزین پلیمری نرم است. در مقایسه با چاپ گراور، نه تنها هزینه ساخت صفحه را کاهش می دهد و چرخه ساخت صفحه را کوتاه می کند، بلکه با توجه به بهبود سطح تولید صفحه و فناوری ساخت صفحه، اکنون می توان از صفحه نمایشگر استفاده کرد. سطح 175 خط برای پاسخگویی به نیازهای چاپ بسته بندی عمومی کافی است.
  2. نوار فویل آلومینیومی از یک غلتک آنیلوکس برای انتقال جوهر استفاده می کند. از آنجایی که غلتک آنیلوکس هم یک غلتک انتقال جوهر و هم یک غلتک اندازه گیری جوهر است، مسیر جوهر کوتاهی را مانند چاپ گراور انجام می دهد و می تواند جوهر را مطابق با الزامات فرآیند به طور دقیق تامین کند. در حال حاضر از لیزر استفاده می شود. غلتک آنیلوکس سرامیک فلزی حکاکی شده می تواند به سطح 1600 خط برسد که وسیله مطلوبی برای کنترل دقیق رنگ جوهر و ضخامت لایه جوهر فراهم می کند.
  3. چاپ فشار صفر نوار فویل آلومینیومی نه تنها لرزش و سایش دستگاه را کاهش می دهد، سایش صفحه را کاهش می دهد، بلکه دامنه رسانه های چاپ را به ویژه برای چاپ مواد انعطاف پذیر گسترش می دهد.

هنگام استفاده از نوار فویل آلومینیومی به چه نکاتی باید توجه کرد

  1. خلوص نوار فویل آلومینیومی بالاتر از 99.95٪ است. عملکرد آن حذف تداخل الکترومغناطیسی (EMI)، جداسازی آسیب امواج الکترومغناطیسی به بدن انسان و اجتناب از نیاز به ولتاژ و جریان برای تاثیرگذاری بر عملکرد است.
  2. نوار فویل آلومینیومی تاثیر خوبی بر تخلیه الکترواستاتیک پس از اتصال به زمین دارد.
  3. جنس نوار فویل آلومینیومی از الیاف پلی استر است که پس از استفاده مکرر و یا خم شدن چند بار به راحتی ترک نمی خورد و آسیب می بیند.
  4. نوار فویل آلومینیومی دارای چسبندگی قوی و رسانایی الکتریکی خوب است و نوار فویل آلومینیومی را می توان به راحتی پیچید و به سیم وصل کر

 

جمع بندی:

روار فویل آلومینیومی معمولاً برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوارها به دلیل ویژگی‌های خود از جمله سبکی، مقاومت در برابر خوردگی، هدایت حرارتی خوب و انعطاف‌پذیری، در صنایع مختلف از جمله بسته‌بندی، ساخت و ساز، و صنعت خودرو استفاده می‌شوند. برای استفاده بهینه، بهتر است مشخصات و نیازهای خاص مورد نظرتان را بررسی کنید تا نوار فویل آلومینیومی مناسبی برای کاربرد خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن ثابت: ۰۲۱۲۲۲۱۷۱۷۲- ۰۲۱۲۲۲۱۶۱۶۲

تلفن همراه (واتس آپ): ۰۹۱۲۱۲۶۱۶۵۹

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه