آلومینیوم در صنعت موبایل و الکترونیک

آلومینیوم در صنعت موبایل و الکترونیک

 آلومینیوم یکی از اجزای غیر قابل جداسازی از زندگی ماست. این فلز به گونه ای در زندگی مدرن ما رسوخ کرده است که به وفور در بسته بندی مواد غذایی، در گوشی ها، وسایل خانه، در بدنه ی خودرو و …دیده میشود.

قسمت مهمی از کالا های آلومینیومی در زندگی روزانه، محصولات الکترونیکی مثل گوشی، تلوزیون، تبلت و سیستم های صوتی تصویری هستند که در این مقاله به بررسی این محصولات می پردازیم.

آلومینیوم در صنعت الکترونیک

سیم ها و مدار ها که کوچکترین قطعات الکترونیکی هستند تا بزرگترین آن ها که  در روز از آن ها بهره می بریم مانند وسایل الکترونیکی تصویری، گوشی و یا تبلت، با آلومینیوم عجین شده است. این فلز به دلیل ویژگی هایی که دارد یک ماده ی ایمن و در عین حال سبک برای محصولات می باشند.

در حال حاظر آلومینیوم به جای بسیاری از مواد فولادی و پلاستیکی را در صنعت استفاده می شود. آلومینیوم به شکل آنودایز و یا بدون آنودایز، سخت یا نرم، صاف و یا طرح دار ( امباس ) استفاده می گردد.

پلاستیک دمای ذوب پایین تری نسبت به آلومینیوم دارد و علاوه بر این برای محیط زیست یک ماده ی غیر مطلوب می باشد. همچنین آلومینیوم دارای قدرت  بیشتری نسبت به پلاستیک می باشد.

از ویژگی های که فولاد و آلومینیوم را از هم جدا می کند و به آلومینیوم برتری می دهد، سبک بودن آلومینیوم نسبت به فولاد می باشد.

همچنین می توان به این نکته اشاره کرد که آلومینیوم به دلیل خاصیت رسانایی بالایی که دارد گرمای اضافی در سیستم های الکترونیکی را به بیرون اتتقال می دهد و از سوختن دستگاه جلوگیری می کند. همین امر این فلز را برای استفاده در تلوزیون صفحه تخت مدرن متمایز ساخت.

آلومینیوم در صنعت موبایل و لپ تاپ

آلومینیوم در صنعت موبایل و الکترونیک

 

سالانه صد ها میلیون گوشی همراه به فروش می رسد که سهم زیادی از این بازار برای اپل می باشد. برند اپل یکی از برند های مطرح جهانی هست که که به طور عمده از آلومینیوم در گوشی و تبلت های خود استفاده می کند.

در گذشته فقط قسمتی از آیفون های اپل ها از آلومینیوم تشکیل میشد ولی در نسل پنجم آیفون تمام بدنه از آلومینیوم بود. سامسونگ که یکی از رقیب های اپل به حساب می آید از این ماده غافل نشده و گوشی هایی با بدنه ی آلومینیومی را تولید کرد.

اگر به بدنه ی بسیاری از لپ تاپ های اپل نگاه کنید، متوجه می شوید که این مک ها دارای بدنه ی کاملا آلومینیومی هستند. در بدنه ی این مک بوک ها از یک قالب بزرگ آلومینیومی استفاده شد که سبک بودن وزن این لپ تاپ ها را فراهم ساخت.

همچنین آلومینیوم این امکان را به وجود آورد تا بتوان از یک قطعه از این فلز، بدنه ی یکپارچه با فناوری Unibody تولید کرد.

آلومینیوم در سیستم های صوتی

سیستم های صوتی، تصویری و تلفن با کیفیت عالی u

امروزه هر چه فناوری ها به روز تر می شوند، استفاده از آلومینیوم در محصولات بیشتر اهمیت می یابد. این اهمیت به گونه ای است که یکی از معروف ترین طراحان سیستم های صوتی، تصویری و تلفن با کیفیت عالی به اسم Bang & Olufsen  از این فلز به وفور در کار های خود استفاده می کند. آلومینیوم به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد باعث شد که بسیاری از طراحان بتوانند طرح های مد نظر خود را واقعیت بخشند.

این شرکت همچنین سیستم های صوتی و تجهیزات رادیویی آئودی، مرسدس بنز، BMW و استون مارتین را تولید می کند.

 

منبع: شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد(تولید کننده فویل آلومینیوم)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه