دکور داخلی با آلومینیوم مبل، صندلی و …

دکور داخلی با آلومینیوم مبل، صندلی و ...

آلومینیوم در طراحی دکور داخلی مانند میز، صندلی، مبلمان، طراحی های داخلی و بیرونی خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.این فلز به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد و در انواع ضخامت ها و شکل ها در دسترس عموم قرار گرفت و. طراحان فقط کافی است طرح مد نظر خود را به روی ورق بیاورند و آلومینیوم به همان شکل در می آید.

آلومینیوم یک فلز شیک است. شیک بودن که یکی از اصول مهم در طراحی های منازل در شهر های مدرن می باشد. این فلز به قدری زیبا است که حتی بدون رنگ آمیزی از جلوه ی زیبایی بر خوردار است. آلومینیوم با انواع تم های خانه می تواند جور در بیاید. همچنین این قابلیت را دارد که بتواند با انواع شیشه، چوب، فلزات دیگر دکور های زیبایی را با وزن کم و قابلیت حمل راحت را فراهم آورد.

فیلم کاربرد های جالب خانگی برای آلومینیوم

مبلمان و صندلی آلومینومی

دکور داخلی با آلومینیوم مبل، صندلی و ...

مبلمان های آلومینیومی که بیشتر آنها را در ویلا های کنار دریا و یا در باغ ها و یا در دفاتر اداری میبینیم یکی از محصولات محبوب در جهان است.

چرا برای دفاتر اداری مبلمان های آلومینیومی جالب است؟

آلیاژ های آلومینیومی یکی از محکم ترین و با دوام ترین آلیاژ های موجود هستند. به گونه ای که حتی در فضاپیما ها از آن استفاده می شود. علاوه بر این که این فلز یک فلز مقاوم هست نسبت به بسیاری از متریال دیگر برای مبلمان ها مانند چوب گردو، از قیمت بسیار پایین تری برخوردار است.

چرا برای محیط های خارجی و مرطوب صندلی های آلومینیومی مناسب می باشد؟

آلومینیومی فلزی است که واکنش پذیری کمتری نسبت به چوب در برابر رطوبت دارد. بنابر این در برابر قرار گیری رطوبت دوام آلومینیوم از چوب بیشتر می باشد. همچنین هر چه هوا شرجی تر باشد و یا محیط به طبیعت نزدیک باشد خطر انواع حشرات و قارچ ها زیاد می شود که این احتمالات برای چوب بسیار زیاد است و آلومینیوم از این نظر ایمن تر می باشد.

اگر یک صندلی آلومینیومی و یک صندلی با چوب راش و یا گردو را جابه جا کرده باشید متوجه می شوید که چقدر صندلی های چوبی  سنگین تر و جابه جایی آنها سخت تر است. این زمانی اهمیت دارد که بخواهید در باغ صندلی ها را جابه جا کنید که این کار بسیار اتفاق می افتد که در فصل ها و روز های مختلف منظره ی قسمتی زیباتر باشد و یا در روزهای تابستانی قسمت هایی در روز در سایه باشند.

صندلی هایی که نیاز به تحرک و جابه جایی دارند.

دکور داخلی با آلومینیوم مبل، صندلی و ...

یکی از این نوع محصولات، صندلی ها و میز هایی است که در کافه ها و یا رستوران ها در فضای جلوی مغازه ها دیده می شوند.

این صندلی ها به طور مداوم نیاز به جابه جایی دارند و برای این کار نیاز است که سبک وزن باشند که آلومینیوم این ویژگی را برای ما فراهم می کند.

یکی دیگر از صندلی هایی که نیاز  به جابه جایی مداوم دارند صندلی هایی است که برای آفتاب گرفتن مورد استفاده قرار می گیرند. این صندلی ها نیز باید مقاوم در برابر رطوبت و گرما و سبک باشند.

انواع زیادی از صندلی های مسافرتی و صندلی هایی که برای پیک نیک ها لازم است مانند صندلی های تاشو به شکل ضربدر هستند در ایران نیز به وفور استفاده می شود.

دکور داخلی با آلومینیوم مبل، صندلی و ...

یکی از طراحان خلاق در زمینه ی وسایل  آلومینیومی در خانه، آقای فیلیپ استارک می باشد.

آینه های آلومینیومی

شاید تا به حال تنها لایه ای که برای ساخت آینه شنیده اید جیوه است. جالب است بدانید یک لایه ی آلومینیومی به دلیل ضریب انعکاس بالایی که دارد در ساخت آینه ها استفاده می شود.

غیر از این مورد ساخت قالب های آلومینیومی برای آینه ها ایده ی جالبی به نظر می آید. زیرا دارای قدرت بازتاب بالایی است و در هنگام مشاهده ی آینه، میتوانید روشن تر و با وضوح بیشتری خود را مشاهده کنید.

همچنین فلز آلومینیوم دارای انعطاف پذیری بالایی که هست به انواع شکل آینه ها که آینه ی گرد یکی از محبوب ترین آنها است می تواند شکل بگیرد و زیبایی خاصی را برای اتاق شما به همراه بیاورد.

فلز آلومینیوم دارای واکنش پذیری کمی می باشد و در محدوده ی دمایی که معمولا ما با آن در ارتباط هستیم می تواند ویژگی های خود را حفظ نماید، از این رو از آلومینیوم در آینه هایی برای بازتابش در محدوده نور فرابنفش و هم در محدوده نور مادون قرمز می توان استفاده کرد.

شاید فکر کنید که هر فلز شفافی می تواند نور ها را بازتاب کند ولی این طور نیست مثلا فلز طلا می تواند فقط در محدوده مادون قرمز می تواند منعکس سازد.

مجسمه های آلومینیومی

برای ساخت مجسمه های آلومینیومی باید محیطی را فراهم کرد که بی اثر باشد. به  دلیل اینکه فلز آلومینیوم دارای نقطه ذوب پایین تری از برنز می باشد از این رو انرژی مورد نیاز کمتری برای ذوب نیاز دارد. این موضوع در کاهش هزینه ها تاثیر به سزایی دارا می باشد.

آلومینیوم یک فلز جذاب برای صنعت مجسمه سازی به حساب می آید زیرا قیمت مناسب و انعطاف پذیری بالایی برای شکل گرفتن دارد. همچنین افراد می توانند با انواع رنگ وشاین ها به آلومینیوم ظاهری شبیه رنگ و جلوه ی طلا و یا برنز بدهند.

 

منبع: شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد(تولید کننده فویل آلومینیوم)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه