کاربرد فویل آلومینیوم برای کارهای روز مره در زندگی

فویل آلومینیومی برای پخت غذا و مصارف خانگی دیگر

 

 وجود فویل آلومینیومی برای آشپزی و مصارف خانگی در خانه ی هر کد بانو ی هنرمندی ضروری است. این فویل ها که بیشتر برای آشپزی استفاده می شود، به دلیل خواصی که دارد، کاربرد های بیشتری را درزندگی روزمره شامل می شود.

در این قسمت به بررسی فویل آلومینیومی برای پخت غذا و مصارف خانگی دیگر و چند نکته پیرامون این موضوع، می پردازیم.

1. پخت غذا با فویل آلومینیومی

از اولین مواردی که برای استفاده از فویل های آلومینیومی به ذهن می رسد، استفاده از فویل آلومینیوم برای پخت و گریل غذا است. در این روش، مواد غذایی را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و در داخل محیط پخت قرار می دهیم. آلومینیوم رسانایی بالایی دارد و در هنگام پخت، گرما را در کل فویل منتشر می کند و سراسر غذا پخته می شود.

شما می توانید مواد غذایی را در فویل بپیچید و مستقیم در داخل آتش قرار دهید. با این کار، غذای شما آلوده نمی شود و خوراک شما، طعم دودی به خود می گیرد. استفاده از فویل ها در آشپزی، باعث تمیز ماندن محیط آشپزخانه از انواع مواد روغنی می شود.
توجه داشته باشید اگر می خواهید از فویل هایی استفاده کنید که نیاز به مقاومت بالا در برابر حرارت و پارگی باشند، باید از فویل های زخیم که معمولا برای آشپزی رایج تر هستند، استفاده کنید.

2. فویل آلومینیومی برای بسته بندی مواد غذایی سرد

فویل آلومینیومی را می توانید شکل دهید و به عنوان درب ظروف استفاده نمایید. وقتی مواد غذایی با بسته بندی آلومینیومی در یخچال قرار می گیرد، از ترکیب شدن انواع بو و طعم های مختلف جلوگیری شده و از ماده غذایی محافظت می شود. 

3. بسته بندی مواد غذایی گرم با فویل آلومینیومی

بسته بندی مواد غذایی گرم با فویل آلومینیومی

 یکی از بیشترین بسته بندی های مورد استفاده برای مواد غذایی گرم، فویل آلومینیومی است. استفاده از فویل های آلومینیومی می تواند علاوه بر عدم تبادل حرارت زیاد با محیط، از ماده در برابر میکروب های موجود حفاظت کند. شاید بتوان گفت، بیشترین استفاده از این نوع بسته بندی ها، استفاده فویل آلومینیوم برای ساندویچ و ظروف پرسی یک بار مصرف است.

4. ساخت ظرف با فویل آلومینیومی

از فویل ها و یا ورق های آلومینیومی می توانید سینی ها و با ظروف چند محفظه ای بسازید. استفاده و ساخت ظروف آلومینیومی مخصوصا وقتی که در یک مسافرت و یا گردش روزانه بخواهید غذایتان علاوه بر گرم و سالم ماندن، حمل سبک و راحتی داشته باشد، مناسب می باشد. همچنین می توانید ماهیتابه های مختلفی را به هر شکلی که دوست دارید بسازید. این ویژگی مخصوصا برای آشپزی در رستوران ها کاربرد بیشتری دارد.

5. استفاده از فویل آلومینیومی برای اتو کشی

هنگام استفاده از اتو، یک لایه از فویل آلومینیومی را زیر لباس قرار دهید و اتو بکشید. در این فرایند آلومینیوم گرما را جذب می کند و این گرما به گونه ای عمل می کند که لباس شما از دو طرف اتو می شود.

6. استفاده از فویل آلومینیومی برای براق کردن نقره

این یک واکنش شگفت انگیز برای بانوهای کد بانو است. ابتدا یک ظرف ترجیحا غیر فلزی را از آب داغ پر کنید. یک تکه از فویل آلومینیومی به همراه آب لیمو، نمک و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. به مدت یک شب ظروف نقره را در این محلول قرارد دهید و سپس آن را بشویید.

توجه: برای استفاده از براق کردن نقره با جوش شیرین، نکات ایمنی لازم را رعایت کنید.

7. فویل آلومینیوم برای انعکاس نور در عکاسی

فویل آلومینیوم برای انعکاس نور در عکاسی

 

از فویل آلومینیوم به دلیل قدرت باز تاب بالایی که دارد می توان برای انعکاس نور و تنظیم نور عکاسی در محیط های مختلف استفاده کرد. شما می توانید از فویل برای پوشاندن سطوح، در محیط هایی که معمولا حتی با لامپ کمی تاریک هستند، مانند کمد لباس، استفاده نمایید.

8. فویل آلومینیومی برای پاک کردن جرم

برای جرم زدایی از روی ظرف های مختلف، می توانید یک فویل آلومینیومی را مچاله کرده و با این گلوله ی آلومینیومی، ظروف خود را جرم زدایی کنید.

در این مقاله به بررسی فویل آلومینیومی برای آشپزی و مصارف خانگی پرداختیم. وقتی از یک فویل، در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با مواد غذایی استفاده می کنید، به نشان استاندارد و نحوه ی ساخت ایمن بر اساس استاندارد های جهانی توجه داشته باشید.

در کل، فویل های آلومینیومی علاوه بر ویژگی هایی از قبیل سبک بودن، قابل انعطاف بودن و غیر سمی بودن در مصارف روزانه، عایق مناسبی در برابر آب و هوا و نور است و همچنین قیمت مناسبی دارد.

 

به دلیل تغییر روزانه ی هزینه ی مواد اولیه، شما می توانید برای به دست آوردن قیمت دقیق به روز و یا نوع فویل مناسب برای محصول خود، با متخصص های ما تماس بگیرید.

02122217172

 

منبع: شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد(تولید کننده فویل آلومینیوم)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه