کاربرد فویل آلومینیومی در صنعت ساختمان و عایق کاری

کاربرد فویل آلومینیومی در صنعت ساختمان و عایق کاری

هر آنچه که باید از فویل آلومینیومی در صنعت ساختمان و عایق کاری بدانید

یکی از پر کاربرد ترین فلزات در صنایع ساختمانی، صنایع غذایی و … فلز آلومینیوم است. فویل آلومینیومی برای عایق کاری از اهمیت بالایی بر خور دار است، به گونه ای که این ماده را با فلزاتی از قبیل، منگنز، مس، نیکل، سیلیکون و روی ترکیب کرده و با ویژگی های استحکامی مختلفی به بازار عرضه می کنند.

یکی از شکل های عرضه ی آلومینیوم در بازار، فویل آلومینیومی است که به دلیل اهمیتی که در بازار جهانی دارد، در این مقاله به بررسی کاربرد فویل آلومینیوم در صنعت ساختمان و عایق کاری می پردازیم.

برای ثبت سفارس می توانید با شماره 09121261659 تماس بگیرید.

فویل آلومینیومی برای عایق حرارتی

فویل آلومینیومی برای عایق حرارتی

یکی از عایق کاری های رایج در ساختمان ها، عایق کاری لوله های حرارتی و لوله های بخار با فویل های آلومینیومی می باشد.

این فویل ها معمولا به عنوان لایه ی رویی عایق های دیگر مانند پشم سنگ، فوم های عایق و … مورد استفاده قرار می گیرند. این عایق علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی داخل لوله ها، معمولا در صورت آسیب به لوله ها، از شدت آسیب اولیه به محیط بیرونی می کاهد.

فویل های آلومینیومی می توانند حدود 96 % گرمای تابشی را منعکس کنند. این خاصیت باعث می شود که فلز مد نظر ما برای عایق حرارتی بسیار مناسب باشد. فویل آلومینیوم عایق کاری را می توان با با یک پوشش رنگی، شیمیایی و … پوشاند و کارایی و استحکام آن را در شرایط مختلف افزایش داد.

لازم است بدانید که الیاف پشم سنگ ممکن است با گذر زمان از هم گسسته شوند و به ریه و دستگاه تنفسی فرد، وارد گردد. همچنین استفاده از این الیاف می تواند باعث خارش و حساست شود، به همین دلیل معمولا از پوشش فویل آلومینیومی بر روی این الیاف استفاده می شود.

توجه داشته باشید که فویل های لمینت شده، نسبت به فویل های معمولی، برای عایق کاری مناسب تر هستند.

فویل های آلومینیومی برای عایق بندی دارای دو نوع هستند:

  1. متراکم

  2. سوراخ دار

از فویل های آلومینیومی متراکم وقتی استفاده می شود که سیستم ما بیشتر با بخار در رابطه باشد مانند سونا و یا کارخانه هایی که با آب و مایعات در ارتباط اند.

فویل های آلومینیومی سوراخ دار دارای دو نوع می باشند که یکی با سوراخ های کوچک و یکی با سوراخ ها و منافذ بزرگ تر در دسترس هستند.

معمولا از فویل های آلومینیومی با سوراخ های کوچک، در سقف استفاده می شود. این نوع فویل به عملکرد گردش هوا کمک می کند و زمانی بیشتر مد نظر می باشند که اختلاف دما زیاد باشد.

از فویل آلومینیومی با سوراخ های بزرگ زمانی استفاده می شود که بخواهیم تراکم یک ماده مانند بخار و یا هوا را کاهش دهیم و همزمان از فشار انتشار کم کنیم.

فویل آلومینیومی برای عایق کاری کابل های برق

فویل آلومینیومی برای عایق کاری کابل های برق

فویل های آلومینیومی با توجه به رسانایی و وزن کمی که دارند، برای عایق کاری داخلی کابل های برق، مناسب می باشند.

فواید استفاده از فویل آلومینیوم کابل های داخلی شامل موارد زیر می باشد:

  • بهبود خواص الکترو مغناطیسی

  • مناسب بودن برای ولتاژ های بالا

  • محفاظت نسبی از کابل های قدیمی و یا آسیب دیده در برابر شوک الکتریکی

  • عایق فیبر های نوری

  • کاهش از تداخل دستگاه های الکترونیکی در کابل های ارتباطی

  • محلی سازی آسیب

فویل آلومینیومی چسب دار در عایق کاری صنعت ساختمان ( نوار آلومینیومی )

نوار چسب آلومینیومی شامل یک لایه ی نازک آلومینیومی به همراه یک لایه ی چسب مقاوم به حرارت بالا در طرف دیگر آن می باشد. این نوار چسب ها مزیت زیادی نسبت به نوار چسب های پلاستیکی دارد.

یکی از این مزایا، دوام حرارتی بیشتر آن است. فویل های آلومینیومی چسب دار در دماهای بالا ذوب نمی شوند و در دماهای پایین نمی شکنند. برای همین از آن برای اطمینان از عایق بودن همیشگی سیستم ها می توان استفاده کرد.

نوار چسب های آلومینیومی در سیستم های تهویه ای و گرمایشی کاربرد دارند. همچنین از این نوار ها روی سیم های باریک کنار هم در کابل ها استفاده می شود که علاوه بر عایق کردن، آن ها را در جای خود ثابت نگه می دارد.

مهندسان برق از فویل آلومینیوم چسب دار برای قطعات و یا دهنه های محفظه استفاده می کنند تا از آنها محافظت کنند.

به طور کلی فویل های آلومینیومی به دلیل دوامی که در برابر تغییرات آب و هوایی شدید و دماهای مختلف دارند، نسبت به بسیاری از فلزات دیگر، استفاده های متنوع تری را شامل می شوند.

به دلیل تغییر روزانه ی هزینه ی مواد اولیه، شما می توانید برای به دست آوردن قیمت به روز و یا نوع فویل مناسب برای محصول مد نظر تان، با متخصص های ما در زمینه ی فویل های آلومینیومی تماس بگیرید.

 

منبع: شرکت آلومینیوم هزاره سوم میلاد(تولید کننده فویل آلومینیوم)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه